SAP Flexible Workflow – Esnek İş Akış Şeması

Bahadır ŞAŞ
MBIS SAP PM Consultant
SAP Flexible Workflow – Esnek İş Akış Şeması
SAP Flexible Workflow – Esnek İş Akış Şeması

Günümüzün hızlı tempolu ve sürekli değişen iş ortamında, iş süreçlerini yenilikler doğrultusunda güncelleme ve düzene koyma kabiliyeti şirketlerin rekabet gücünü koruyabilmesi adına fark yaratan unsurlardan biridir. 

Kuruluşların hedeflerine ulaşması için gerekli olan iş süreçlerini tanımlamaya ve etkili biçimde yürütmeye yardımcı olarak baştan sona daha verimli bir iş akışının oluşturulmasını sağladığı için esnek bir iş akış şemasının önemi hayatidir.

SAP Flexible Workflow Nedir?

SAP Flexible Workflow, SAP S/4HANA ile birlikte hayatımıza girmiş olan, sistem üzerinde yaptığımız işlemlerimizde onay verirken ve süreçlerimizi ilerletirken bizlere yardımcı olmayı hedefleyen özel bir esnek iş akışı şemasıdır.

SAP Flexible Workflow, SAP Business Workflow’un olanaklarını , modern teknoloji ve yenilikleri benimseyen işletmelerin değişen ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde geliştirir. 

SAP Esnek İş Akış Şeması Nasıl Kullanılır?

SAP, tedarik ve finans gibi çeşitli iş alanları için bir dizi esnek iş akışı senaryosu oluşturmuştur. Ancak çoğu zaman bu şemayı kullanabilmek için bazı spesifik uyarlamaların yapılması gerekmektedir. Bu uyarlamalar iş akış şemalarını kullanacağımız sürece göre değişmekle beraber temelinde şu adımları içerir;

• Sistem içerisinde iş sürecine yönelik Workflow etkinleştirilmesi.

• Kullanılacak olan süreç doğrultusunda doğru senaryonun bulunması ve aktifleştirilmesi.

• Aktifleştirilen senaryonun farklı koşullara göre şekillendirilmesi.

  • Senaryoyu şekillendirme süreci adımlarına örnek olarak şunlar gösterilebilir:
    • Süreç akışı içinde kullanılacak nesnelerinin (Onay) yaratılması.
    • Yaratılan nesnelerin süreç nesnelerinde (Sipariş) aktif edilmesi.
    • Süreç içerisinde bu nesneleri kullanacak rollerin yaratılması.
    • Yaratılan rollerin ilgili kullanıcılara atanması.

• Sistem içerisinde UI ve Editor uyarlamalarının yapılması ve aktif edilmesi.

Fiori kullanımına doğru ekranlarla açılması.

Tüm bunların ardından, sürece onay nesneleri eklenerek süreç üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak ve istenmeyen masrafların, satın almaların, işlerin veya giderilecek taleplerin ile önüne geçmek hedeflenir.

SAP Flexible Workflow Nasıl Faydalar Sunuyor?

Bu esnek iş akış şemasını kullanan firmalar beklenti ötesinde kazançlar ve verimi bütüncül olarak artırılmış iş süreçleri başta olmak üzere pek çok avantaj elde edeceklerdir. Bu avantajlardan bazıları şunlardır:

•Süreç içerisinde düzenli kontroller yapılacağı için çalışan sorumluluğu artacaktır. Buna bağlı olarak, kontrole tabi tutulacak olan çalışan disiplininde artış gözlemlenecektir.

•Organizasyonlar ekstra masraflardan kurtulacak ve daha az maliyetle daha yüksek performans gösterecektir.

•Gereksiz olan işlemler onaylanmayacağı için süreçlerin gerektirdiği işgücü azalacaktır ve bu doğrultuda organizasyonlar çalışan maliyetinden tasarruf edecektir.

•Ekip üyelerinin işgücünün, işin başlangıç aşamasından sonuna dek daha verimli ve daha önemli kanallarda kullanmasını ve tüm süreçlerin daha kısa sürede tamamlanmasını sağlayacaktır.

•Gereksiz satın alımların önüne geçilecektir.

•Süreçlerde onay aşaması bulunduğu için operasyonlara yönelik malzeme kullanımı, malzeme giriş ve çıkışı optimize edileceği için malzeme yönetimi verimi artacaktır.

•Firmalar depolarını daha sağlıklı kullanabilecek, stok fazlalıklarının önüne geçebilecek ve böylelikle gereksiz stok yükünden kurtulacaktır.

•Maliyetlerin yanı sıra en önemli olan hiç şüphesiz zaman tasarrufu olacaktır. Fazla veya gereksiz işlerden kaçınılacağı için firmalar iş süreçlerini daha hızlı ilerletecek ve buna bağlı olarak hedeflere çok daha kısa sürede ulaşacaktır.

•Organizasyonlar süreçin girdilerini ve çıktılarını daha iyi gözlemleyebileceği için şeffaflık artacaktır.

SAP Esnek İş Akışı, iş süreçleri için şeffaf ve tutarlı bir iş süreci yapısı sağlayarak kuruluşların daha bilinçli kararlar almasına ve resmi mevzuatların gerekliliklerini karşılamasına yardımcı olabilir.

İş Süreçlerini Modernize Etmek İçin Dijital Bir Ortak

Elle yürütülen iş süreçleri, gereksiz miktarda zaman ve enerji harcayarak rekabette geri kalmanıza neden olabilir. Bu noktada ihtiyacınız olan şey dijital dönüşümün eşsiz avantajlarını deneyimleyerek modern rekabet koşullarına uyum sağlamaktır. 

Başta SAP® ürünleri olmak üzere dijital çözümlerde 20 yılı aşkın tecrübeye sahip MBIS ekibinin danışmanlığı, teknoloji altyapınızı dijital dönüşüm çözümleriyle güçlendirerek operasyonlarınızı kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir.

Dijital dönüşümün gücüyle iş süreçlerinizi zirveye taşıma konusunda desteğe ihtiyaç duyduğunuz her an deneyimli ekibimize ulaşabilirsiniz

Ahmet Çaba
SAP S/4HANA Public Cloud Hizmetler Grup Müdürü

Yeni Nesil Akıllı bir ERP sistemi SAP S/4HANA Cloud, Public Edition

SAP S/4HANA Cloud, Public Edition yeni nesil akıllı bir ERP sistemi olmakla birlikte; en güncel kanıtlanmış...

Devamını Oku
Beste Dinç
İnsan Kaynakları Müdürü

Pandemi Sürecinde Ekiplerimize Dahil Ettiğimiz Kişilere Şirket Kültürünü Nasıl Sahiplendiririz?

Pandemi sürecinde yaşadığımız zorunlu izolasyon durumu sebebiyle birçoğumuz için...

Devamını Oku
Bülent Balcı
SAP Technical Consultant - Managing Partner at Novaline

SAP® ABAP Performansınızı Nasıl İyileştirebileceğinizi Biliyor Musunuz?

Dijital çağda başarının anahtarı hız, çeviklik ve devamlı yenilikten geçiyor. Bununla...

Devamını Oku

Daha fazla bilgi için lütfen bizimle iletişime geçiniz