SAP Ariba, Tedarik Sisteminizi Bir Üst Seviyeye Nasıl Taşıyor?

Candan Çetin
SAP Çözüm Danışmanı

Dijital dönüşümün ivmesi, iş hayatının her alanında hız kesmeden devam ediyor. Bununla birlikte, daha önce finans ve satış alanlarında yaşadığımız büyük dönüşümü bugün tedarik zincirinde gözlemliyoruz. Zira dijitalin sunduğu araçlarla birlikte online siparişlerin aynı gün içinde teslim edilmesi, artık yeni normalimiz haline gelmiş durumda.

Bu hız karşısında işletmeler, karmaşık tedarik sistemleri ve takip edilemeyen ödeme planları için alternatif çözümler arıyor. Çünkü artık iş süreçlerinin dijitale taşınması, küresel tedarik zincirindeki düzenlemelere ayak uydurmak ve aynı zamanda kârlılığı korumak isteyen işletmeler için olmazsa olmaz.

Bu noktada tedarik zinciri yönetiminde SAP Ariba gibi yeni nesil çözümler devreye giriyor. Zira SAP Ariba, tedarik ve sözleşme süreçlerinin her adımını bulut tabanlı tek bir platformdan yönetmenizi sağlıyor.

Peki SAP Ariba’nın tedarik zinciri yönetimi için sunduğu yeni nesil çözümler neler?

SAP Ariba Nedir?

SAP Ariba çözüm ailesi, tedarikçilerin ve satın almacıların sorumlu olduğu her iş sürecini tek bir platform aracılığıyla gerçek zamanlı yönetmeye imkân tanıyan yenilikçi çözümler sunuyor. Bu çözümler; işletmelerin verileri daha iyi görselleştirmesine, akıllı kararlar almasına ve süreçleri etkili bir şekilde yürütmesine yardımcı olmak için kaynak bulma, harcama görünürlüğü, sözleşme ve tedarikçi yönetimi ve işletme sermayesi optimizasyonunu kapsıyor.

Ayrıca SAP Ariba çözümleri; tedarik zincirinizi, tedarik ve sözleşme yönetimi süreçlerinizi dijitale taşırken verimli iş süreçlerinin de kapısını aralıyor. Buna SAP S/4HANA’yla doğal entegrasyon yeteneği de dahil. Bu özellik, ödemelerinizi ve bunların finansal tablolarınıza yansımalarını anlık olarak görüntülemenizi sağlıyor.

SAP Ariba’nın akıllı harcama yönetimi çözümleriyle siz de kaynaktan ödemeye kadar yolun her adımını kontrol etmek için 30’dan fazla süreci birbirine bağlayabilir ve kapsamlı işlem verilerini birleştirebilirsiniz.

Peki bu çözümler neler?

SAP Ariba Stratejik Tedarik Çözümleri

SAP Ariba Sourcing

SAP Ariba Sourcing, bütün satın alma etkinliklerinizi (RFQ, RFI, ihale süreçleri vb.) merkezî bir platformda yönetmenizi sağlıyor. Siz de Ariba Sourcing ile:

  • Bütün harcama kategorilerinde süreç verimliliğine ulaşın.
  • Harcamalarınızın tümünü uçtan uca yöneterek daha fazla tasarruf elde edin.
  • Ana verileri sistemler arasında entegre ederek daha hızlı ve etkin ihale yönetimi sağlayın.
  • Tedarik risklerini en aza indirmek için tedarikçi seçiminizi güçlü algoritmalarla yapın.

SAP Ariba Contracts

SAP Ariba Contracts, tüm sözleşmelerinizi (satın alma, satış, gizlilik sözleşmeleri vb.) elektronik ortama taşımanızı sağlıyor. Bu sayede sözleşme süreçlerinizde:

  • Tüm sözleşme türlerinin takibi ve yönetimi için harcanan süreyi en aza indirin.
  • Tam ölçekli raporlama ile sözleşmelerden elde ettiğiniz değeri optimize edin.
  • Tedarikçilerle olan sözleşmeleriniz için önemli tarihlerinden önce bildirim alın ve fırsatlardan en iyi şekilde yararlanın.

SAP Ariba Contracts çözümleri, DocuSign elektronik imza uygulamasıyla doğal entegrasyona sahiptir. Eğer istenirse diğer e-imza uygulamalarıyla da entegre edilebilir.

SAP Ariba Supplier Lifecycle and Performance

SAP Ariba Supplier Lifecyle and Performance; her bir tedarikçinin birleşik, 360 derece görünürlüğünü sağlayan ve tedarikçi bilgileri, nitelik, segmentasyon, performans, harcama ve risk verilerini birleştiren bir çözümdür.

SAP Ariba Supplier Risk

SAP Ariba Supplier Risk, her tedarikçinin riskini birçok faktörü göz önünde bulundurarak hesaplayıp bunun azaltılması için önerilerde bulunur.

  • Tedarikçi risk profilini oluşturup SAP Ariba Supplier Lifecyle and Performance ile entegre bir şekilde görüntülenmesini sağlar.
  • Risk durumunun bütünsel olarak görünümü ve değişikliklere yönelik anlık durum bildirimleriyle tedarikçi yaşam döngüsünü proaktif olarak yönetmenizi sağlar.

SAP Ariba Spend Analysis

SAP Ariba, Spend Analysis çözümüyle satın almalarınızı analiz ederek izlenebilir harcama yönetimine geçmenize olanak tanıyor. Bu sayede siz de:

  • Şirket genelinde satın alma çakışmalarını ve düşük değerli, yüksek hacimli işlemleri ortadan kaldıracak fırsatları belirleyin.
  • Tedarikçi portföyünüzü ve kategorilerinizi optimize ederek kaçırdığınız indirim fırsatları hakkında görünürlük elde edin, satın alma maliyetlerinizi azaltın.
  • Harcamalarınızı sektörünüzde faaliyet gösteren rakiplerinizle karşılaştırarak gerekli düzenlemeleri hemen yapma fırsatı yakalayın.

SAP Ariba Supply Chain Collaboration

SAP Ariba Supply Chain Collaboration, direkt olarak tedarik edilen hammaddelerin satın alma sürecini ve tedarik zinciri yönetiminde gerek duyulan işbirliklerini dijitalleştirmek için SAP’nin tedarik zinciri uzmanlığını ve SAP Ariba’nın alıcı ve tedarikçi ağını bir araya getiriyor. Bu çözüm ile,

  • Güvenlik stoğu seviyenizi optimum hale getirerek stok taşıma maliyetlerini azaltın.
  • Hem tedarik zamanlamanızı hem müşteri sevkiyatlarının zamanında gerçekleşmesini güvence altına alın.
  • Metriklere ilişkin gerçek zamanlı görünürlük elde ederek arz ve talepteki değişikliklere anında yanıt verme imkanı sağlayın.
  • Dashboardları ve satın alma ilkelerini kullanarak olası sorunları müşterileri etkilemeden önce tespit edip düzeltin.

SAP® Ariba Buying

SAP Ariba çözümüyle siz de satın alma süreçlerinde tasarruf ve verimliliğinizi en üst düzeye çıkarın. Ayrıca:

  • Ürün ve hizmet satın almalarınızı tek merkezden yönetin.
  • Satın alma onay süreçleriniz için mobil uygulama desteğinden yararlanın.
  • Şirketinizdeki tüm çalışanların talep oluşturmasına ve dijital onaylarla satın alma süreçlerini takip etmesine olanak tanıyın.
  • Ürün ve hizmet katalogları oluşturarak taktik satın alma ihtiyaçlarının kolayca temin edilmesini sağlayın.

*Bu çözüm Ariba SNAP Buying olarak da karşınıza çıkabilir. Bu durumda işlevler aynı kalmakla birlikte çözümün uygulama sorumluluğu tamamıyla SAP partnerindedir. Uygulama tarafındaki bu değişiklik, projenin daha çevik bir yaklaşım ile yönetilmesine olanak tanır ve proje süresini 12 haftaya kadar indirebilir.

Ariba Network

Ariba Network, 190’dan fazla ülkede aktif faaliyet gösteren milyonlarca alıcı ve tedarikçinin her yıl trilyonlarca dolar ticari işlem yaptığı dinamik ve dijital bir platformdur. Bu platforma üye olan işletmeler, tedarikçi ağını genişleterek satın alma süreçlerinde tasarruf sağlayabilir. Ariba Network, satın alma sürecine dahil olan tüm işbirlikçilerine farklı faydalar sunar:

  • Satın almacılar, bütün paydaşlarla anlık olarak iletişimde bulunarak taleplerini daha kısa sürede tedarik eder.
  • Dünyanın dört bir yanından tedarikçilerin birbiriyle karşılıklı güvene dayalı ticaret yapmasına imkân sağlanır.
  • Ariba Network uygulamasına hem tarayıcıdan hem mobil uygulamadan erişim sayesinde işlem ve tedarik durumu anlık görüntülenir.

Ariba Commerce Automation

SAP® Ariba® Commerce Automation çözümü, alıcılar ve tedarikçiler arasında satın alma siparişlerinin, onayların, ön sevkiyat bildirimlerinin, hizmet giriş sayfalarının ve fatura belgelerinin alışverişini otomatikleştirmek için Ariba Network’ün kullanılmasına olanak tanır.

SAP Ariba ile Tedarik Süreçlerinizi Uçtan Uca Dönüştürün

SAP’nin Türkiye Gold Partneri MBIS olarak, şirketlerin teknolojilerini ve süreçlerini en yeni SAP platformlarına taşımalarına ve dijital dönüşümlerini gerçekleştirmelerine odaklanıyoruz.

Günümüzde hızla dönüşen tedarik süreçlerine karşı rekabetçi olmanın anahtarı, yeni teknolojileri benimseyerek her daim çevik olmaktan geçiyor. Siz de SAP Ariba çözümleriyle tedarik süreçlerinizi ve iş ağınızı uçtan uca dönüştürebilir, operasyonlarınıza şeffaflık ve ölçeklenebilirlik kazandırabilirsiniz. SAP Ariba çözümleri hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, yardımcı olmaya hazırız.

Fırat Can Doğan
Analytica Süreç Danışmanı

Bütçe Süreçlerinde Yeni Yaklaşım: Sürekli Planlama ile Güncel Kalın

Bütçe planlama faaliyetleri, çoğu işletmenin yılda sadece 1-2 kez gerçekleştirdiği işlemlerdir. Fakat, günümüzün değişen koşulları,...

Devamını Oku
Ayşegül Şencan
Satınalma ve İdari İşler Uzmanı

RPA ile Personele Yapılan Raporlamayı 2 Günden 2 Dakikaya Nasıl İndirdik?

MBIS olarak, pandeminin başından itibaren uzaktan çalışma biçimini sürdürdük. Bu süreçte yaşadığımız kriz ortamının, aslında...

Devamını Oku
Barış Aybar
GRC Grup Müdürü

Şirketlerde Görevler Ayrılığı İlkesi Neden Önemlidir?

Dijital dünyada iş hedeflerine ulaşmak isteyen herhangi bir işletme, iş süreçlerinin her gün değişen kuralları yüzünden sayısız...

Devamını Oku

Daha fazla bilgi için lütfen bizimle iletişime geçiniz