Başarılı şirketler sadece problemler ortaya çıktığında aksiyon almazlar, bu sorunlar henüz ortaya çıkmadan, problemlerin gelebileceği noktaları tahmin edip önlem almaya çalışırlar. İşte bu noktada şirketler, edindikleri deneyimlerden yola çıkarak iyileştirme çalışmalarını yürütürler. Buradan yola çıkarak da söyleyebiliriz ki; başarılı şirketlerin problemleri tahmin süreci deneyim yönetiminin varlığını ortaya koymaktadır. Çünkü Will Ragers’ in de söylediği gibi “İyi kararlar tecrübe sayesinde alınır ve kötü kararlar sayesinde tecrübe kazanılır.”
“Only 8% of customers agree! This is the Experience Gap.”
Will Ragers’ in söylediği bu söz yazımızı deneyim yönetimi neden önemlidir noktasına kadar getirdi. Çünkü artık biliyoruz ki, deneyimler kötü kararlar sayesinde kazanılır…
Bildiğiniz gibi bulunduğumuz çağ gereği hayatımızı şirketler ile etkileşim içerisinde geçiriyoruz. Nasıl mı? Şirketler için yıllarca çalışarak ya da şirketlerin ürünleri ya da hizmetleri için sayısız meblağlar harcayarak…
Bu sürekli etkileşim içerisinde olma durumu ise, şirketlere gelecekte ne kadar başarılı olacakları hesaplamaya itmektedir. Çünkü çalışanların ve müşterilerin ihtiyacının söz konusu şirket tarafından karşılanıp karşılanmaması durumu ile şirketlerin gösterdikleri performanslar arasında şaşırtıcı derece büyük bir fark meydana gelmektedir.
Tam da bu noktada deneyim yönetimi (XM) kavramı karşımıza çıkıyor. Başarılı bir deneyim yönetimi; kurumlara aradaki farkı kapatıp müşterilerine kişiselleştirilmiş deneyimler sunmayı ve hem müşterilerin hem de çalışanlarının ihtiyaçlarını proaktif olarak karşılayabilmelerini sağlıyor.
Yıllardır şirketler; maliyet, muhasebe ve satış gibi operasyonel kararları belirlemek için operasyonel veriye (O-Data) güveniyorlardı. Fakat bu veriler artık günümüzde başarılı içgörüler elde etmek için şirketlere yeterli gelmemeye başladı. Çünkü operasyonel veri ile maliyetler, muhasebe ve satış gibi konularda şirketlerin geçtiğimiz dönemlere ait durumu hakkında bilgi ediniriz, bu verilerin nasıl oluştuğu konusunda bilgi edinemeyiz.
Ve bu verilerin nasıl oluştuğunu anlamak için ise, insanların (çalışan ve/ya müşteri) düşüncelerini, davranışlarını ve duygularını anlamamız gerekir. Ve bu bilgi de deneyim verisi (X-Data) demektir.
Her iş kararı, hem gerçeklere hem de maddi olmayan varlıklara dayanır ve deneyim yönetimi yazılımları ise, hem O-verilerini hem de X-verilerini birleştirmeyi mümkün kılar.
Duygular ve duyular bir anda değişebilir. X verilerini toplamak geri bildirim elde etmek için sürekli devam eden önemli bir süreçtir ve bu verilerin doğru insanlardan, doğru zamanda ve doğru nedenlerden dolayı elde edilmiş olması gerekmektedir.
Geri bildirimler her ne kadar parçalı ve karışık olsa da, güçlü yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi ile potansiyel sorunlarını ortaya çıkmasını engellemek ve alınabilecek önlemleri belirlemek mümkündür.
İçgörüler, harekete geçip iyileştirmeler yapıldıkça işletmelere değer sağlar. İçgörüleri doğru paydaşlar ile paylaşmak, harekete geçmek için planlar yapmak ve iyileştirmeleri izlemek, deneyim yönetiminin iş sonuçlarını olumlu yönde yönlendirebilmesi anlamına gelmektedir.
Etkili bir deneyim yönetimi için seçilecek platformun, aşağıdaki 5 karakteristik özelliği barındırıp barındırmadığına mutlaka dikkat edilmesi gerekmektedir:
İşletmelerin rekabet etme şeklini tamamen değiştiren deneyim ekonomisinde, yukarıda bahsettiğimiz gibi artık sadece çok kaliteli bir hizmet veya eksiksiz fonksiyonları olan bir ürünü sunmak, rekabette öne geçmek için yeterli değil. Artık her kuruluş, müşterilerinin inançlarını, duygularını ve niyetlerini daha iyi anlamalarına yardımcı olacak araçlara ihtiyaç duyuyor. Bunu elde etmenin ve çığır açan müşteri deneyimleri sunmanın tek yolu ise, deneyim verilerinin (X-Data) ve operasyonel verilerin (O-Data) gücünü birleştirerek şirketlerin müşteri yolculuğunun her adımında neler olduğunu gerçekten anlayabilmelerini sağlamak.
SAP Qualtrics deneyim yönetimi çözümleri tam olarak burada kuruluşların yardımına koşuyor. SAP Qualtrics XM; her bir deneyimi tek bir platformda oluşturmayı, izlemeyi ve yönetmeyi mümkün kılıyor. Güçlü araştırma ve geri bildirim araçları, X-verilerini toplamayı kolaylaştırıyor ve halihazırdaki CRM, HRIS ve WEB analitik sistemlerindeki O-verileri ile X-verilerini kombinliyor.
Ayrıca platformun gelişmiş düzeyli yapay zekâ ve makine öğrenimi algoritmaları, deneyim boşluklarının kapatılmasına yardımcı olmak için müşteri, çalışan, ürün ve marka deneyimi arasındaki derin içgörüleri ortaya çıkarmaya yardımcı olarak ve bağlantı kuruyor.
Başarılı bir marka geliştirmek sadece bir koşula bağlı değildir, başarılı bir marka elde etmek müşteri deneyimi, çalışan deneyimi, ürün ve marka deneyimi gibi unsurlardan etkilenir. Deneyim yönetimini 4 başlığa ayıran SAP Qualtrics ile bu unsurları dinamik olarak analiz edebilir, marka değerinizi geliştirebilirsiniz.
SAP Qualtrics müşteri deneyimi yönetimi sürecinde;
Daha da önemlisi, Qualtrics CustomerXM; SAP CX (Eski adıyla SAP C/4HANA) ürün paketinde sunuluyor. Bu entegrasyon ile kuruluşların X ve O-Verilerini birleştirmesini, müşteri yolculuğunun her adımında eyleme geçirilebilir içgörüler elde etmesini ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri sunmasını her zamankinden daha kolay hale getiriyor.
SAP CX ve Qualtrics CustomerXM entegrasyonu ile benzersiz müşteri deneyimleri
Bu kapsamdaki çözümlere değinecek olursak:
Tüm dünyayı kasıp kavuran COVID-19 salgını nedeniyle iş dünyasında çalışma metoduna ilişkin kartlar yeniden dağıtıldı ve bazı yeni metodlar şirketler tarafından benimsendi. Bu yeni çalışma düzeninde, ekiplere rahat bir çalışma ortamı sağlanması ve verimliliği artırmak için çalışanların ihtiyaç ve taleplerini değerlendirmesi ön plana çıktı.
SAP Qualtrics EmployeeXM HEATMAP
Bu iki çözümle beraber firmalar:
Deneyimler, müşteri beklentilerini ve marka algılarını yönlendirir ve bir kuruluşun başarısını olumlu veya olumsuz yönde etkileyebilir. SAP CX entegrasyonu ile SAP Qualtrics; işletmeniz için müşteri deneyiminin tüm yönleri için strateji oluşturmadan ölçmeye ve etkilemeye kadar ihtiyacınız olan bütün araçları ve bilgileri size sağlar.
MBIS olarak olarak 20 seneyi aşkın yazılım geliştirme deneyimimiz ve e-ticaret bilgi birikimimizi SAP CX projelerinde birleştiriyoruz. E-ticaret altyapısı kurmak ve aynı zamanda müşteri deneyimini geliştirmek isteyen işletmelere, uçtan uca çözümler yaratarak dijital dönüşümlerinde destek sağlıyoruz.
Siz de müşteri odaklı süreçlerle ticaret yeteneklerinizi geliştirmek için bizimle iletişime geçin.
Dijital dönüşümle birlikte iş süreçleri alanında da büyük yeniliklere şahit olduk. Bunlardan...
Devamını OkuBugün sürdürülebilir başarıyı yakalamak isteyen işletmeler için, iş süreçlerini...
Devamını OkuBütçe planlama faaliyetleri, çoğu işletmenin yılda sadece 1-2 kez gerçekleştirdiği...
Devamını Oku