Beyanname dönemleri işletmelerde özellikle Mali İşler ve İnsan Kaynakları ekipleri için bir kâbus haline gelebiliyor. 15 günlük, aylık, üç aylık, yıllık gibi farklı beyanname periyotlarının yanı sıra özel vergi türlerinin de olduğu bir ortamda iş yükü doğal olarak artıyor; kontrol süreçleri her zamankinden kritik oluyor; mevzuatı çok yakından takip etmek ve değişiklik durumunda gerekli uyarlamaları yapmak zorlaşabiliyor. İş yükünün bu kadar ağır, zamanın ise kısıtlı olduğu bir ortam ise hataya açık hâle geliyor ve bazı hataların bedeli ne yazık ki ağır oluyor.
Oysa içinde bulunduğumuz dijital çağda süreçler böylesine zor, iş yükü bu kadar ağır, hata payları ve riskler bu kadar yüksek olmamalı.
İşletmelerin süreçlerini kolaylaştırmak üzere SAP ile entegre ek çözümler üretmeye odaklanan MBIS Ar-Ge ekibi, beyanname dönemlerindeki iş yükünü azaltmak üzere de özel bir çözüm geliştirdi: MBIS e-Beyanname.
MBIS e-Beyanname, işletmelerin sorumlu olduğu KDV 1, KDV 2, Damga Vergisi ve B Formu’nu standart olarak kapsıyor; Muhtasar, BA & BS, GEKAP, ÖTV, Geçici Vergi ve Kurumlar Vergisi gibi beyannameler ise isteğe göre pakete eklenebiliyor. Öte yandan, farklı sektörlere özel beyannameler için de MBIS teknik ekiplerinin uzmanlığıyla, çözüm üzerinde uyarlamalar yapılabiliyor.
SAP ECC ve SAP S/4HANA ile entegre çalışan MBIS e-Beyanname sayesinde, Beyanname Düzenleme Sistemi’ne ihtiyaç kalmıyor ve dolayısıyla iş adımlarından biri eksilmiş oluyor. SAP ERP’den alınan dosyalar sisteme girilerek otomatik olarak XML dosyalarına dönüştürülebiliyor veya sistem üzerinde doğrudan yeni XML dosyaları oluşturulabiliyor. Beyannameler daha sonra doğrudan Gelir İdaresi Başkanlığı sistemine aktarılıyor. Beyannameye ilişkin adımlar tek noktadan gerçekleştirilebildiği için, farklı ekranlar ve dosyalar arasında dolaşmaya gerek kalmıyor. Böylece zaman ve iş gücü tasarrufu sağlanıyor.
Beyannamelerin sisteme girilme süreci yetkilendirme bazında yönetildiği için, tüzel kişilik, beyanname türü ve işlem kırılımları doğrultusunda yetkilendirme yapılabiliyor. Böylece beyannameye tabi veriler güvenle oluşturuluyor, denetleniyor ve saklanıyor.
Aynı şekilde kontrol ve onay süreçleri de sistem üzerinden yürütülebiliyor. Belgeler HTML veya PDF formatında ilgili yöneticilere gönderilip yine bu formatlarda görüntülenebiliyor.
MBIS e-Beyanname’nin kural kataloğu oluşturma özelliği sayesinde, herhangi bir belgenin beyannamenin hangi kısmında gösterileceği konusunda kural oluşturulup bu işlem otomatize edilebiliyor.
Vergi mevzuatında sık sık değişiklik yaşanması durumunda, MBIS e-Beyanname çözümü Gelir İdaresi Başkanlığı ile paralel olarak değişikliklere hemen uyum gösteriyor. Ayrıca genel vergilerin yanı sıra sektörlere özgü vergiler söz konusu olduğunda da MBIS danışmanları eşliğinde çözüm bu doğrultuda uyarlanabiliyor.
Beyannamelerin oluşturulmasından onaylanmasına, değiştirilmesine, gönderimine ya da iptaline kadar tüm aşamalar MBIS e-Beyanname üzerinden ve yetkilendirme yoluyla kolayca takip ediliyor. Tamamlanıp sisteme girilmiş beyannameler de istendiği zaman geriye dönük olarak tüm detaylarıyla görüntülenebiliyor.
2000 yılından bu yana yüzlerce başarılı projeye imza atan MBIS, geliştirdiği her çözüm ve uyguladığı her projeyle işletmelere fayda sağlamaya devam ediyor. Bu başarılı çözümlerin en yeni örneklerinden biri olan MBIS e-Beyanname de şirketlere pek çok avantajlar sunuyor:
Kullanıcılardan gelen geri bildirimler doğrultusunda geliştirildiği için ihtiyaçları eksiksiz karşılayan bu çözüm, tercih edilen beyanname türlerine göre esnek fiyatlandırma seçenekleriyle sunuluyor. MBIS uzmanlarının destek ve bakım hizmetleriyle kolayca devreye alınan MBIS e-Beyanname işinizi rahatlatıyor.
Risk yönetimi, değişen koşulların yıkıcı etkileriyle baş etmek isteyen organizasyonlar ve risk temelli...
Devamını OkuGünümüzün hızlı tempolu ve sürekli değişen iş ortamında, iş süreçlerini...
Devamını OkuMetaverse İş Dünyası İçin Ne Anlam İfade Ediyor? Sosyal medya devi Facebook ismini Meta olarak...
Devamını Oku