Kullanıcı Deneyiminde Yeni Dönem: SAP Fiori

Gizem Sönmezler
Program Yöneticisi

Günümüzde işletmelerin günlük işlerinin büyük bir bölümünü veri işleme ve analizi kaplamaktadır. Birçok kaynaktan elde edilen bu verilerin değerlendirilmesi ise farklı departmanların sorumluluğunda ve bu ekranların karmaşık olması, istenen veriyi analiz etme ve yorumlamanın zaman alıcı hale gelmesine neden olmaktadır. Bu da iş verimliliğini olumsuz yönde etkilemektedir.

SAP de karmaşık ekranlarını ve yapılarını daha sadeleştirerek kullanıcı deneyimi yönünde devrim yapmış oldu. Fiori’nin bir sosyal medya platformuna benzer yapısı sayesinde kullanıcının adaptasyon süresinin kısalması ve uygulamalarda ilk bakışta gerçekten gerekli ve kritik verilerin görülüyor olması iş verimini ve kullanıcı tarafındaki memnuniyeti artırdı. Bu konuda yapılan araştırmalar, Fiori’nin SAP GUI’ye kıyasla bir görevi tamamlamak için gereken sürede %64’lük bir azalma sağladığını ortaya koyuyor.

SAP Fiori’nin İşletmelere Sunduğu Avantajlar

SAP GUI ekranlarında kullanıcılar kullanmadıkları birçok alan görüyorlar. Ancak Fiori’de bu arayüzler basitleştirilerek daha sade uygulamalar tasarlandı. Bu basit ara yüzler sayesinde kullanıcıların adaptasyon ve eğitim süresini azalıyor ve ekran kullanımında daha hızlı sürede uzmanlaşmalarını sağlıyor.

GUI ve Fiori ekranlarından çalışma farkını karşılaştırmalı olarak izleyebileceğiniz video linkini izlemenizi öneririm.  https://youtu.be/b1xoleIK2is

Fiori, platform bağımsız olarak farklı cihaz tiplerine ve boyutlarına uygun çalışmaktadır. Masaüstü, tablet, telefon vb. farklı boyutlardaki cihazlarda ekran boyutuna göre ekran otomatik olarak ayarlanmakta ve kullanım kolaylığı vermektedir. Böylece her an her koşulda ulaşılabilir olması ile iş verimliliğini ve bekleyen işlere tepki hızını artırmaktadır.

Fiori Launchpad’e farklı sistemlerin tile’ları da eklenerek, hızlı erişim sağlanabilir. Böylece kullanıcı, tek ara yüzden ilgili sistem veya linklere hızlı ve etkin bir erişim sağlayarak iş verimini artırmaktadır.

Fiori üzerinde iş akışı ve uyarı bildirimleri tanımlanarak kullanıcının öncelikli işlerine odaklanması sağlanabilmektedir.

Özlem Aydoğdu GÜR
İK Uygulamaları Grup Müdürü

İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Nesil Çözümler

Dijital dönüşüm her geçen gün yaşam ve çalışma pratiklerimizi değiştirmeye devam ediyor. Hem çalışanlar, hem de işverenler olarak bu...

Devamını Oku
Mehmet Cemil Böke
Kıdemli Müşteri Deneyimi Danışmanı

Müşteri Deneyimi Neden Bu Kadar Önemli?

Online alışverişin hayatımıza girmesi, markaların müşterileriyle daha önce hiç yapamadıkları yollardan etkileşim kurmasının önünü...

Devamını Oku
Ercüment Köksal
İş Zekası Takım Lideri

Veri Analitiği ile İşletmenizde Nasıl Katma Değer Yaratırsınız?

Veri analitiği, diğer bir adıyla analitik, bugün şirketlerin değerli içgörüler elde etmek için sahip olduğu en önemli araçlardan birisi....

Devamını Oku

Daha fazla bilgi için lütfen bizimle iletişime geçiniz