Son Yazılar

Kibar Holding SAP S/4HANA Projesi Başarı Hikayesi

Kibar Holding SAP S/4HANA Projesi Başarı Hikayesi

FULYA İNAL ŞİMŞEK

Kibar Holding – Mali İşler DirektörüŞirketiniz hakkında kısa bir bilgi verir misiniz?

Kibar Holdingin temelleri 1972 yılında Kartal’da kurulan yassı çelik servis merkeziyle atılmıştır. Kibar Holding alüminyum, metal, gıda, esnek ambalaj, dış ticaret gibi birçok alanda faaliyet göstermektedir. Şirket sayısı 20’den fazla çalışan sayımızda 7500’ü aşmış durumdadır.

Bu proje için kurumsal uygulama ve yazılım ihtiyacınız nasıl ortaya çıktı?

Şirketlerimizin hepsinin aynı dili konuşabiliyor olması açısından ortak bir düzlem üzerinde çalışmalarımıza devam etmek istedik. SAP’yi bu sistemler içerisinde değerlendirdiğimizde bizim için uygun olduğunu gördük. Üst yönetimimizin de hem teşvik hem de onayıyla SAP’ye geçmemizin hem veri kaybını minimize etmek hem elle yaptığımız müdahaleleri azaltmak hem de kurumsal hafızayı arttırabilmek açısından önem teşkil ettiğini düşünüyoruz

Proje ne kadar sürdü? Hangi iş süreçlerini etkiledi? Projenin hedefleri ile ilgili bilgi verir misiniz?

Proje yaklaşık olarak 3 ay sürdü. Hedeflerimiz açısından baktığımız zaman oldukça sıkı sonuç elde etmemiz gereken bir projeydi. Genel olarak değerlendirdiğimizde sipariş ve satın alma süreçlerini ciddi anlamda etkilediği için bütün departmanlarımız bu süreçten etkilenmiş bulunmaktadır.

Uygulamaya aldığınız SAP çözümünün sonuçları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Kibar Holding hem lokasyon olarak hem de grup şirketi sayısına baktığımızda çeşitliliği fazla olan bir holdingtir. SAP ile bu ortak iş yapmak durumunda olduğumuz alanları sistem üzerine taşıyarak fiziki olarak herhangi bir alanda toplanma zorunluluğumuz ortadan kalkmıştır. Böylelikle elle müdahalenin minimize edildiği, veri kaybının azaltıldığı ve sistem üzerindeki mutabakatlar sayesinde şirketlerin ve departmanların bir araya gelmek zorunda olmadığı bir sistem yapısına geçilmiştir

ŞAZİMET SARIBAL ÖZCAN

Assan Bilişim – SAP Uygulamaları Müdürü

Proje hakkında bilgi verir misiniz?

Projemize üst seviye modelleme yaparak başladık. Şirket ihtiyaçları çıkarıldı, analizler yapıldı ve bu analizler doğrultusunda da SAP üzerinde TRM, FI, CO, FM ve MM uyarlamaları yapıldı TRM modülü ile birlikte TRM’e veri oluşturabilecek banka entegrasyonları  yapıldı. 16 banka ile 20 grup şirketinin verileri alındı. Entegrasyonu web servis ve MT940 ile yaptık. Proje için kısa bir süremiz olduğundan sürekli test metoduyla işlem yaptık. Geliştirmeler yapılırken bir yandan testler yapıldı, canlı hazırlıkları gerçekleşti ve bu sayede başarıya ulaşmış olduk.

SAP’yi seçmenizin nedeni neydi?

Kibar Grubu Endüstri 4.0’ı yakından takip eden bir grup. Verilerin işlenmesi, kayıt altına alınması oldukça kritik bir öneme sahip. SAP’yi tercih etmemizdeki neden de elle işlemin en aza indirgendiği, veri kaybının olmadığı, standardizasyonun sağlandığı bir alt yapının kurulmasını istememizdi.

Neden MBIS’i tercih ettiniz?

Tedarikçi seçiminde dikkat ettiğimiz noktalardan biri danışman kalitesiydi. Bu nedenle tüm danışmanların cv’lerini aldık ve inceledik. Bir diğeri ise yapılan projelerin referansları bizim için önemliydi.  Kibar Holding projesindeki başarının sonucu olarak şuan MBIS ile Kibar Dış Ticaret projesini yürütüyoruz.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.