Son Yazılar

İpragaz SAP S/4 HANA Dönüşüm Projesi ile Daha Hızlı ve Daha Güçlü

İpragaz SAP S/4 HANA Dönüşüm Projesi ile Daha Hızlı ve Daha Güçlü

Dijital dönüşüm, yalnızca IT’ye bırakılmayacak kadar kıymetli. Şirketin idari üst seviyesinden itibaren yönetilebilecek bir program olarak lanse edilmeli.

İpragaz’ın tercihi MBIS

1999 yılında SAP sistemlerini iş süreçlerinde deneyimlemeye başlayan İpragaz, hedeflerini yeni SAP çözümleri ile geliştirmeye devam ediyor. Sorularımızı yanıtlayan İpragaz Bilgi Sistemleri ve Teknolojisi Müdürü Yaman Acar, İpragaz’ın başlattığı ‘Dönüşüm Programı’nı ve projenin uygulanmasında yönetilen süreçleri anlattı.

Şirketiniz hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

İpragaz, Eureka Metal A.Ş. adıyla 1961 yılında kurulmuş, 1962 yılında, İzmit Yarımca’da, Türkiye’nin ilk Resmi Sıvılaştırılmış Petrol Gazı (LPG) dolum tesisini ve dolum istasyonlarını faaliyete geçirmiş, sektördeki ilk tüp dolumunu gerçekleştirmiştir. Şirket, 1966 yılında, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) ile birleşerek, İpragaz A.Ş. adını almıştır. 1992 yılında özelleştirilen İpragaz, Fransız Primagaz bünyesine katılmıştır. 1999 yılında Primagaz’ın da dünyanın en büyük LPG dağıtım firması Hollandalı SHV Energy tarafından satın alınması ile İpragaz, SHV ailesinin bir parçası haline gelmiştir.

İpragaz, 1996 yılında Türkiye’de ilk resmi otogaz istasyonunu açarak, birçok yeni iş alanlarında faaliyetlere başlamış, hem yenilikçi hem de çeşitli ürünler ve hizmetlerle, elektrikten akaryakıta müşterisinin enerji ihtiyaçlarını karşılamaya devam etmektedir.

Kısaca projeyi tanımlayabilir misiniz? Proje ile ilgili görüşleriniz nelerdir?

İpragaz 1999 yılında SAP ECC sistemleri ile tanışmış, bugüne kadar da CRM, BW on HANA, IS-U gibi birçok SAP iş çözümlerinin kullanımında Türkiye’de ilk sırada olmuştur. Zaman içinde yeni iş alanlarında faaliyetlerin başlaması, özellikle tüplü LPG gazı satışı için kurgulanmış sistemlerin adaptasyonunu gerektirmiştir. Hem yeni iş ihtiyaçlarını karşılamak hem de pazar dinamikleri doğrultusunda müşteri taleplerini cevaplayabilmek için oldukça kapsamlı bir Dönüşüm Programı’nı başlattık. Bu program sadece IT çözümlerinin uygulanması değil, tüm iş birimlerinin katılımıyla yeni iş hedeflerimize ulaşmak için gereken çalışma ve projelerin tümüdür.

Projenin hedefleri nelerdi?

Projenin birkaç asıl hedefi var. Öncelikle mevcut iş süreçlerinin değişen ihtiyaçları karşılamıyordu. ERP ve CRM sistemlerimizin yenilenen iş süreçlerine göre yalınlaştırılması gerekiyordu. Eskiden farklı sistemlerde dağınık tutulan müşteri verileri merkezileştirilmeli ve tüm kullanıcıların aynı sistem üzerinden aynı bilgilere anlık erişimi sağlanmalıydı. Bellek içi HANA teknolojisi ve yeni S/4 ile tüm kurguları sayabileceğimiz ERP sistemini tamamen yenilenen alt yapı üzerinde tekrar oluşturduk.

Neden SAP’yi tercih ettiniz?

İpragaz’ın 17 yıldan beri SAP tecrübesi kazanmış kullanıcı ve IT kadrosu var. Buna ek olarak kurumsal ihtiyaçları karşılamak ve esnek bir yapı oluşturabilmek için SAP’in geniş ürün yelpazesini ve sunduğu çözüm önerilerini de bünyemize aldık. Buna MBIS gibi deneyimli ve yetkin çözüm ortakları da eklenince, en ideal seçimin SAP olduğu düşünüyoruz.

Neden MBIS’i tercih ettiniz?

İpragaz’da ERP dediğimiz zaman baz modüllerin yanında, banka entegrasyonundan doküman yönetimine, endüstriye özel çözümlerden mobil uygulamaya kadar geniş bir kapsam ortaya çıkıyor. Bu kadar geniş bir yelpazeyi kapsayacak SAP çözüm ortakları içinde MBIS ön sıralarda. İpragaz’ın MBIS ile daha önceki projelerde işbirlikleri var, dolayısıyla MBIS’in iş disiplinini ve zengin danışman kadrosunu iyi tanıyoruz. En önemli faktörlerden bir diğeri ise proje yönetimindeki deneyimleri ve dokümantasyondaki başarılı çalışmalarıdır.

Projede kullanılan SAP çözümleri nelerdir?

İpragaz/4.0 Dönüşüm Projesi’yle S/4 HANA dönüşümü yapılırken eskiden birkaç ayrı sistemde tutulan müşteri verileri, şimdi tek bir SAP CRM üzerine taşındı. Müşteri, ana veri yönetimi CRM sistemi üzerine aktarıldı. Müşteriler kendilerine ait verilerle ilişkilendirilip tekilleştirildi ve bu sayede 360 derece müşteriye bakış imkanımız oldu. Tüm portal sistemleri en son SAP Portal versiyonuna yükseltildi. Mobil erişim için Fiori geliştirmeleri devam etmektedir. Veri ambarımız en son SAP BW versiyonuna yükseltildi, tek bir firma veri deposu oluşturuldu. Çağrı Merkezi’mizin de kendi çözümleri yerine SAP CRM üzerinden müşteri taleplerini almaları ve ofis kullanıcıları ile aynı verileri gerçek zamanlı paylaşmaları sağlandı. CRM sistemi mobil ekranlar ve uygulamalarla desteklendi. SAP Process Orchestration ile sistemler arası entegrasyon kuruldu. Kullanıcı eğitimleri için SAP EnableNow ile dokümantasyon ve eğitim videoları hazırlandı. Single sign-on’a geçildi. Solution Manager’a tüm süreçler tanımlandı, GRC ile erişim yönetimi kurgulandı. Hybris Marketing ile müşteri etkileşimleri analiz edilmeye başlandı. Birçok rapor BW yerine artık S/4 üzerinden direkt alınacak şekilde yeniden tasarlandı. Altyapıda da çok ciddi iyileştirmeler yapıldı.

Projenin faydaları neler oldu?

İpragaz/4.0 Dönüşüm programının ilk etabını Ocak 2018 itibariyle hayata geçirdik. Tüm markalarımızı ve tüm şirketlerimizi çok daha iyi izleyip, anlık veri üzerinden daha etkin kararlar almamızı sağlayan sistemlere ulaştık. Zaman içinde yapılmış bölgesel geliştirmeler yerine standart program ve süreçleri kullanmaya başladık. Portal entegrasyonları ile Müşterilerimizin kendi bilgilerine erişimlerini sağlayıp, müşteri memnuniyetini arttırdık. 3. Şahıs Çağrı Merkezi müşterilerinin de İpragaz ile aynı sistemi kullanması, etkin ve güvenilir bir iletişimin oluşmasını sağladı. Ama en önemlisi bu sistemleri kurarken, hayal ettiğimiz hedeflere bir adım daha yaklaştık.

Proje ile ilgili gelecek planlarınız nelerdir?

Bundan sonra dış dünyaya bakan taraflarda çalışmalarımıza devam ederken, IOT, Big Data, yapay zeka gibi teknolojiler üzerine odaklanıp, yenilikçi çözümler üretmeye devam edeceğiz.

İpragaz Web Sitesi
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.