Son Yazılar

AGT SAP Customer Experience Dönüşüm Projesi

AGT SAP Customer Experience Dönüşüm Projesi

ENGİN ÇELİKTUĞ

AGT – Bilgi Teknolojileri Direktörü 

Neden SAP Customer Experience’i Tercih Ettiniz?

AGT’de başarılı bir büyüme için sağlam bir kurumsal hafızanın olduğu , uluslararası standartlarda iş süreçlerinin olduğu, güvenilir bilginin tutulduğu ve denetlenebilir olduğu kurumsal bilgi altyapısının bir dönüşüme ihtiyaç vardı. Aslında biz bunu 2015 yılında ERP, CRM, Bayi Portali ve Kurumsal İş Zekası projeleriyle MBIS ile gerçekleştirdik. 2016 yılında ise insanların teknoloji ve süreçlerin birbiriyle maksimum seviyede entegre olduğu yeni iş modelleri ve ürünler geliştirerek değer katacak bir dijitalleşme sürecini başlatma kararı aldık. Bununla birlikte şirket bünyesine gerek yönetime gerekse tüm çalışan arkadaşlara

“Dijitalleşme nedir? Dijitalleşmenin etkileri nelerdir?” diye bazı seminerler düzenledik.  Tüsiad, Endüstri 4.0 gibi bir takım oluşumlara üye olduk ve çeşitli çalıştaylara katıldık. 2017 yılınınbaşında ise dijital dönüşüm keşif çalışmalarını başlattık.Bu çalışmalardan ilki aslında ”Satış&Pazarlama” tarafında dijital dönüşüm keşif çalışmasıydı. Bununla mevcut süreci ve problemleri ortaya çıkardık. Tüm ekibin katılımıyla çalıştaylar gerçekleştirdik. Sonrasında yeni iş modelleri kurgulayarak çözümler sunduk ve bir takım KPI’lar belirledik. Eskiye kıyasladığımızda bir çok problemin ortadan kalktığını gördük. Böylece ortaya 18’e yakın dijital insiyatif çıktı. Bunlardan 8’ini birleştirebileceğimizi gördük.

Neden SAP Customer Experience’i Tercih Ettiniz?

Uzun vadeli, sürdürülebilir bir çözüm olması gerekiyordu. İçeride bir yazılım geliştirebilirdik ancak entegrasyon büyük bir sorun olacaktı bizim için. Dolayısıyla içeride yazılım geliştirme seçeneğini eledik. Hazır yazılım ne olabilir diye düşündüğümüzde yine MBIS ile bir araya geldik fakat bu çözümler de ERP ya da CRM le entegre olup tüm ihtiyaçlarımızı karşılamayabilirdi. Sonrasında yine MBIS’le dijital platform çözümü olarak SAP Customer Experience Çözümünü tercih ettik. Doğru kurgularsak önümüzdeki 5-10 yıllık yol haritamızı çizebileceğimiz bir dijital platform olduğunu düşünüyoruz. Benzersiz bir müşteri deneyimi sağlamak amacıyla projenin birinci fazının lansmanını yeni yılda gerçekleştirdik.

ÖZGE SİPAHİOĞLU

AGT Marka ve Pazarlama Müdürü

AGT Hakkında Bilgi Verir misiniz?

AGT, 1984 yılında kurulmuş bir aile şirketidir. İlk olarak profil imalatıyla başlayan AGT sonrasında ürün gamını genişleterek bugün 5 kıtada 70’ten fazla ülkede iç mekan için bütün ahşap ekipmanlarını üreten bir konumdadır. Bizim için dünyanın her yerinde gerek B2B gerek B2C kanallarda ulaşılabilir olmak, renk ve dokuyu müşterilerimizin hissedebilmesi çok önemli.

Bu Proje İçin Kurumsal Uygulama ve Yazılım İhtiyacı Nasıl Ortaya Çıktı?

Bu uygulamaya geçmeden önce müşterilerimizin analizlerini ve araştırmalarını yaptık.  Ürün, renk ve dokuları sergilediğimiz kartela konusunda büyük bir ihtiyaç olduğunu gördük. Bunu zaten fiziki olarak üretiyorduk ancak neden dijital ortamda da olmayalım diyerek dünyanın her yerinden bir aplikasyon uygulamasıyla bu deneyimi yaşamaları için bir uygulama geliştirdik. Kartela uygulamasının bir tık ötesine gidip bu renkleri, dokuları seçtikleri mekanlarda uygulasınlar, uygulanmış halleri nasıl gözüküyor bunları deneyimlesinler istedik. Yine bu aplikasyona çeşitli trend önerileri de ekledik.

SAP Customer Experience Projesinin Faydaları Nelerdir?

Biz bu uygulamaları web ara yüzüyle çözmek istemedik ve SAP Customer Experience’ın üstüne kurgulamak istedik. Bu sayede hem ERP’im ile konuşan bir çoklu kanal yönetim tecrübesi hem de farklı kanallardan alabildiğim bilgileri birbiriyle entegre edebildiğmiz bir sistem alt yapısı kurduk.

Bu projeden sonra özellikle müşteri tercihleri konusunda sayısal analizleri çok daha kolay yapabiliyoruz. Örneğin farklı bir coğrafyada en çok tercih edilen ürünler neler gibi soruları analizlerle destekleyip çok rahat cevaplayabiliyoruz. Buradan elde ettiğimiz faydalarla ileri vadede e-ticaret sitesine bağlayıp satışa da dönüştürecek bir altyapıyı kurmuş olduk. Bunun yanı sıra real time çalışan bazı analizleri elde edebiliyoruz. Şuan mobil uygulamada kaç kişi var, kimler hangi coğrafyadan gelmiş, kimler hangi dilleri aktif olarak kullanıyor gibi analizlerle de müşterilerimizin anlık beğenilerini çok rahat ölçebiliyoruz.  Yani tekli kanal ile çoklu kanalları yönetebiliyoruz.

NİHAL YAZGAN

AGT – Arge PMO ve İş Uygulamaları Yöneticisi

1984 yılından bu yana ana hedeflerinde kalite ve gelişimin yer aldığı AGT, SAP çözümleri ile hedeflerini geliştirmeye devam ediyor. Sorularımızı yanıtlayan AGT Arge PMO ve İş Uygulamaları Yöneticisi Nihal Yazgan, AGT’nin SAP Customer Experience projesinin hedeflerini ve etkilediği süreçleri anlattı.

SAP Customer Experience Projesi  Ne kadar Sürdü?

Proje yaklaşık 5 ay sürdü. Hedeflediğimiz gibi Ocak ayında projemizi canlıya taşıdık. Uygulamamızı marketlere yükleyip kullanıcılarla buluşmasını sağladık. Öncelikli olarak geniş ürün gamımızı ve renklerimizi dijital katalog üzerinden kullanıcılarımıza sunmak istedik. Aynı zamanda kullanıcılarımızın kendi tasarımlarını yapabilecekleri bir platform sunmak istedik. Bayi tarafında ise müşterilerimizin güvenilir bir ortam üzerinden bayilerimizle iletişime geçebilmesi, en yakın bayilere tasarımlarını iletebilmesi, bu tasarımlar üzerinden bayilere yeni satış kanallarının açılmasını hedefledik.

Projenin Etkilediği Süreçler Nelerdir?

Projeden önce müşterilerimiz sadece bayilere giderek, bayilerde bulunan renk kartelaları üzerinden seçimlerini yapabiliyorlardı. Bizim sunduğumuz platform üzerinden istedikleri tasarımı, istedikleri renk ve dokuyu kombinleyerek kendilerine en yakın bayiye iletebilecek duruma geldiler.

Neden MBIS’i tercih ettiniz?

Uzun yıllardır MBIS bizim çözüm ortağımız. Kendilerinin proje yönetimi yaklaşımı, proje dönemlerindeki analiz ve çözüm metodolojileri , özverili ve disiplinli çalışan danışman kadrosu bizim MBIS’i seçmemizdeki en büyük etkenlerden oldu.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.