Edita, SAP® DSD Van-Sales
ile Tedarik Zinciri
yönetimini nasıl
optimize etti?

"Uzman teknik ekipleriyle, bu harika projeyi COVID-19 sırasında
uzaktan teslim etmemize kusursuz şekilde yardımcı olan SAP®
danışmanlığı ve geliştirme ekipleri ile iş ortaklarımız MAS ve MBIS'e
üstün proje yönetimi becerileri için teşekkür etmek
istiyoruz.

Bu projeyi tanımlamak için kısaca şu beş sihirli sözcüğü kullanabiliriz:
proje yönetimi, planlama, uzmanlık, özveri ve kararlılık"

EDITA’ya kısa bir bakış

Son teknoloji ile donatılmış, 31 üretim hattını kapsayan 5 üretim tesisi ile Mısır ve Orta Doğu'nun lider FMCG şirketi Edita, 17'den fazla pazara ihracat yapan bölgedeki 57.000'den fazla toptan ve perakende müşteriye hizmet verdiği geniş bir dağıtım ağına sahiptir. Edita aynı zamanda yüksek kaliteli, satın alınabilir ve yenilikçi ürünleriyle, atıştırmalık sektörüne de öncülük etmektedir.

Edita’nın en temel hedefi, ürünlerinde sunduğu yüksek kaliteyi, tedarik zinciri süreçlerinde de kusursuz şekilde sağlamak ve böylece geniş müşteri ağına en iyi hizmeti vermektir.

Dolayısıyla amaçları, üretim aşamasındaki verimliliği en üst düzeye taşımalarını sağlayan teknoloji araçlarına benzer olarak, tedarik zinciri yönetimini de bütüncül yaklaşıma sahip bir çözümle en güvenilir ve hızlı şekilde optimize etmek ve dağıtım kanallarındaki verimi ve servis kalitesini en üst düzeye taşıyabilmeyi hedeflemektedir.

31
Üretim Hattı

5
Üretim tesisi

17+
Pazar

57.000+
Müşteri

Üstesinden geldiğimiz zorluklar

Kısa ürün ömrü, düşük kâr marjı, yüksek rekabet ve ani talep dalgalanması FMCG sektöründe yaşanan ve en çok bilinen zorluklardır. Son derece geniş bir dağıtım ağına sahip olan bu sektörde, tüm bu
zorluklar ile önem kazanan hız faktörü de lojistik yönetiminde önemli bir tehdit oluşturmaktadır.

Hem tedarik zincirindeki aracıları hem dağıtım merkezlerinin iç akışlarını hem de dağıtım noktalarını, yani kısaca tüm lojistik akışı en doğru şekilde optimize ederek verimli şekilde yönetebilmek ise çoğu zaman
oldukça karmaşık hale gelebilen bir süreçtir.

Ayrıca, tedarik zinciri yönetimi için harici bir mobil uygulama kullanılması durumunda ana veri, fiyat vb. tüm işlemlerin içeride kullanılan yazılımla entegrasyonun sağlanması gerekir. Bu da ek olarak bir mobil
yazılım geliştirmek gibi teknik, riskli ve maliyetli bir süreci de beraberinde getirir.

Hani Berzi,

Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO, EDITA.

EDITA olarak, bu muhteşem projeyi, zorlu COVID-19
pandemisi şartlarında, proje yönetim becerileri ve
kaliteli SAP® danışmanlığı hizmetleriyle başarılı bir
şekilde hayata geçirilmesini sağlayan MBIS’in uzman
ekiplerine çok teşekkür ediyoruz.

SAP® Direct Store Delivery
çözümümüz ile
veri aktarımı için
ek süreçlere ihtiyaç yok

SAP® Direct Store Delivery, tüketici ürünleri endüstrisinde ürünleri doğrudan son müşteriye dağıtmak için kullanılan bir iş süreci yönetimi çözümüdür. DSD, mobil kullanıcıların ürünleri doğrudan satış noktasına hem satmasını hem de dağıtmasını sağlamak amacıyla müşteri ziyaretleri, siparişler, CRM etkinlikleri ve teslimatlar gibi satış, pazarlama ve lojistik iş süreçlerini desteklemek için tasarlanmıştır.

Doğrudan mağazaya teslimat sürecinin FMCG sektörüne kattığı en önemli faydası, malların bir perakende şirketinin deposu ya da dağıtım merkezleri aracılığıyla dağıtılmıyor olması, yani aracıları ortadan kaldırarak süreç verimliliğini artırıyor ve kaliteden ödün verme riskini minimize etmesidir.

SAP® DSD’nin online entegrasyon senaryosu yardımıyla sahadaki tüm veriler gerçek zamanlı olarak CRM sistemine aktarılır. Bu sayede, sahadaki verilerin sisteme aktarılması için ek bir süreç gereksinimi ortadan kalkar.

SAP® Direct Store Delivery uygulaması, mobil cihazlarda da kolaylıkla kullanılabilir ve böylece saha satış çalışanlarının dağıtım turlarından topladıkları verileri kağıt üzerinde belgelemesine gerek kalmaz. Neticede, mobil cihaza girilen veriler DSD sistemine otomatik olarak yüklenebildiğinden, veriler de daha sonra kolaylıkla işlenebilir hale getirilir.

En yenilikçi donanım
teknolojisi ile
en kısa işlem süresi ve
en iyi performans

Edita, tüm satış ve dağıtım süreçlerini son teknolojiye taşıma sürecinde, hem SAP® ECC ile uyumlu çalışan hem de tüketici ürünleri endüstrisindeki en iyi uygulamaları sunarak iş süreçlerini en verimli şekilde optimize eden SAP® DSD Mobile Android Solution 2.0’ı kullanmaya karar verdi.

Bunun üzerine SAP® ve MBIS ekipleri, uygulama sürecindeki tüm gereksinimlerin karşılanmasında ve dijital dönüşüm ile DSD operasyonunun en kusursuz şekilde tamamlanmasında EDITA’ya yardımcı oldu.

Proje, 2020 yılının Ocak ayından bu yana, müşteriyi başarıya ulaştırma hedefiyle gerekli olan tüm iş akışı ve teknik gereksinimleri ön planda tutan oldukça detaylı bir tasarım aşamasıyla başladı.

ZEBRA ise bu süreçte SAP® yazılım çözümüne en iyi performansı ve işlem süresini kazandırma hedefiyle, satış noktaları için en yenilikçi mobil donanım teknolojisini ve yazıcı desteğini sundu.

Memnun eden sonuçlar

  • Tüm ülkeye dağılmış 24 dağıtım merkezinin üzerinde bulunan yaklaşık 700 cihazda hızlıca canlıya alınan SAP® DSD Mobile Android ve ECC ile uyumlu SAP® DSD Backend ile satış öncesi ve kamyonet satışları da dahil olmak üzere tüm satış gücü ve dağıtım faaliyetleri uçtan uca yürütülmeye başlandı. Aynı zamanda ürünün sunduğu benzersiz özelliklerle Mısır pazarının lider markası EDİTA’nın pazar payında da artış sağlandı.
  • Mobil uygulama çözümü ile SAP® aynı dili konuştuğundan ek bir mobil yazılım sürecine veya entegrasyon geliştirme yüküne gerek duymadan hızlı ve çevik bir adaptasyon süreci kurgulandı.
  • ECC tarafında gerçek zamanlı piyasa emri oluşturma, anlaşma koşulları, yasal amaçlarla PDF belgelerinin yüklenmesi, yeniden yükleme veya boşaltma, stok görünürlüğü, yükleme onayı, e-imzalar, fatura ve kredi notu oluşturma gibi ürünün sunduğu uçtan uca işlevselliği kullanarak, yüksek talep gerektiren işlem ve senkronizasyon sürecinde sistem kullanılabilirliğinin çalışır durumda olduğundan emin olunması sağlandı.
  • Teslimat turlarının tüm çıktılarıyla birlikte sorunsuz ve hızlı bir şekilde mobil cihaza yüklenmesi ve SAP® ’ye aktarılması sağlandı ve bu süreç tamamen otomatikleştirildi. Böylece veri takibi ve süreç yönetimi en verimli hale getirildi.
  • Geniş ve uluslararası tedarik ağındaki süreçlerin doğru takip edilebilmesi ve raporlanabilmesi için hem İngilizce hem de Arapça çıktılar sağlanmış oldu.
  • Mobil platform üzerinde çok sayıda özelleştirme, doğrulama ve kontrol noktası içeren SAP® ECC ile entegre çalışan SAP® DSD Android 2.0’ın dünya çapındaki ilk uygulaması ile aynı zamanda e-İmza kullanarak dijital bir ortama geçmek için tüm değişim yönetimi gereksinimleri de sağlanmış oldu.
  • Kullanıcı dostu, basit ve sade arayüz tasarımına sahip ekranlardaki göstergelere göre ilerleme özelliği sayesinde tedarik zinciri çalışanları sürece hızla ve kolaylıkla dahil olabildi ve sürdürülebilir verimlilik sağlandı.
  • Otomatik hesaplama ile kurulan sistem, siparişten tahsilata ve hatta denkleştirme belgelerine kadar tüm belgeleri otomatik olarak oluşturulabilir hale getirdi.
  • Sahada, esnek promosyonlu ürün gibi özel satış koşuları uygulanabilir hale getirildi.
  • Saha satış temsilcisi ve müşteri lokasyonu kontrolü aktif hale getirildi
  • Online kredi kontrolü sağlandı.
  • Fabrika çıkış-giriş, müşteri ziyaret başlangıç-bitiş süreçleriyle araç km kontrolü devreye alındı.
  • Saha satış temsilcisi, işlem ve malzeme bazında yetkilendirme aktifleştirildi.
  • Günlük satış temsilcisi masraflarının otomatik kaydı ve muhasebeleştirilmesi için otomasyon geliştirildi.
  • Çıktıların PDF olarak alınabilmesi ile çıktı tasarrufu ve maliyetin düşürülmesi sağlandı.
  • Satış temsilcisi gün sonunda fiziksel araç stoğunu girebilir ve böylece fark işlemi yürütülebilir hale geldi.
  • Değişen piyasa beklentilerine anında cevap verebilme esnekliği kazandırıldı.
  • Her satış temsilcisi kendi aracı için, mobil cihazından kendisi yükleme siparişi oluşturabilmeye başladı.
  • Satış temsilcisine yükleme ve boşaltma evraklarında, müşteriye ise sipariş teyit belgesinde kullanabileceği elektronik imza ile gerçek zamanlı takip yapılabilir hale geldi.
  • Yeni veya tek seferlik müşterilerin koordinat bilgisi elde edilmeye başlandı.
  • Anlık Rota Optimizasyonu sağlanması için sistem kurularak entegrasyonu yapıldı.

Daha fazla bilgi için lütfen bizimle iletişime geçiniz